Numer 1 - styczeń 2018 - http://files.clickweb.home.pl/12/2d/122d801a-63f8-4fb6-aa1c-6bf85d788aca.pdf
Numer 2 - luty 2018 - http://files.clickweb.home.pl/2a/a3/2aa3ccce-9e59-4b5b-b905-7e5494d66959.pdf
Numer 3 - marzec 2018 - http://files.clickweb.home.pl/61/18/611898b6-387f-4026-8f64-0be79b5307dd.pdf
Numer 4 - kwiecień 2018 - http://files.clickweb.home.pl/12/2d/122d801a-63f8-4fb6-aa1c-6bf85d788aca.pdf
Numer 5 - maj 2018 - http://files.clickweb.home.pl/86/c6/86c6401c-e524-4a95-a6bd-bdb56c3b4fdb.pdf
Numer 6 - czerwiec 2018 - http://files.clickweb.home.pl/3f/b7/3fb7ee94-4362-4547-90d0-4ba1ec7d37c3.pdf
Numer 7 - lipiec 2018 - http://files.clickweb.home.pl/bf/6f/bf6f9b8c-b7c1-46a7-83fc-09832f875e89.pdf
Numer 8 - sierpień 2018 - http://files.clickweb.home.pl/86/1e/861e8242-cce6-4896-8087-59fcf1982065.pdf
Numer 9 - wrzesień 2018 - http://files.clickweb.home.pl/e4/dc/e4dc448a-6f40-4c35-aded-5fe8bbdacd4f.pdf
Numer 10 - październik 2018 - http://files.clickweb.home.pl/45/c9/45c919ce-b820-4e34-910b-650bb4dad206.pdf
Numer 11 - listopad 2018 - http://files.clickweb.home.pl/03/2f/032f3231-dcd2-4c12-80e7-71182fea8bb4.pdf
Numer 12 - grudzień 2018 - http://files.clickweb.home.pl/4e/5a/4e5ad8ed-e3a7-46e6-be71-95710271a618.pdf
Numer 13 - styczeń-marzec 2019 - http://files.clickweb.home.pl/31/f6/31f645c1-9a54-47a1-95b2-7b957037e126.pdf
Numer 14 - kwiecień-maj 2019 - http://files.clickweb.home.pl/c2/f2/c2f28838-de85-4ef5-bbcc-4f0a023f2c61.pdf
Numer 15 - czerwiec-lipiec 2019 - http://files.clickweb.home.pl/b5/0f/b50f7932-72c8-4287-ba6f-a4eb66787a35.pdf
Numer 16 - sierpień-październik 2019 - http://files.clickweb.home.pl/0d/0b/0d0b7303-4751-44e3-93b3-a1bf4554d1d1.pdf
Trzy rady Ciesielczyka dla wyborców
- wywiad telewizyjny kliknij tutaj:
https://www.tarnowska.tv/wiadomosci/254,marek-ciesielczyk-we-wspolnym-komitecie-z-prezyden
---------------------------------------------
___________________
Co się cenzuruje w Tarnowie?
Rzecznik Praw Obywatelskich, Wojewoda Małopolski, Prezydent Miasta Tarnowa, Dział prawny miesięcznika WSPÓLNOTA, Centrum Monitoringu Wolności Prasy, Fundacja Helsińska, Zespół prawników UMT (na ręce p. Beaty Baran)
Szanowni Państwo,
Jako że w (symbolicznym) dniu 13 grudnia 2018 otrzymałem informację od z-cy dyrektora Wydziału Komunikacji Społecznej, p. Lucyny Bielatowicz, która podlega dyrektorowi tego wydziału, a ten bezpośrednio Prezydentowi Miasta, iż umieszczone wcześniej na moją prośbę na stronie miasta, w zakładce Komisja Kultury, której jestem przewodniczącym, informacje dotyczące prac tej komisji, tj.:
1. Relacja z pierwszego, merytorycznego posiedzenia komisji (w tym relacja filmowa),
2. Propozycje komisji do budżetu miasta na rok 2019,
3. Propozycja planu pracy komisji z prośbą do radnych innych komisji i mieszkańców o opinię i ewentualnie inne propozycje do tegoż programu zostały usunięte na wniosek przewodniczącego Rady Miejskiej, p. Jakuba Kwaśnego, pragnę spytać, czy w tym przypadku ma zastosowanie art. 21 a Ustawy o samorządzie gminnym?
W mojej ocenie jest to nie tylko bezprawna ingerencja (o charakterze cenzury) przewodniczącego Rady Miejskiej w pracę jednej z komisji, ale także próba uniemożliwienia radnym konsultacji społecznych, np. poznania ich opinii na temat propozycji komisji kultury do planu jej pracy oraz do budżetu, a także prezentacja dotychczasowego działania komisji na stronie Miasta Tarnowa.
Według mojej oceny ingerencja p. Kwaśnego nie jest zgodna z duchem i literą zapisów artykułu 21 a w/w ustawy, gdyż:
1. wydał polecenie pracownikowi urzędu miasta podległemu dyrektorowi wydziału, który bezpośrednio podlega prezydentowi miasta,
2. wydał polecenie mające charakter cenzury (a nawet PRL-owskiego RES-u), a dotyczące informacji na stronie miasta, która jest redagowana przez urzędników nie podlegających mu,
3. wydał polecenie ograniczające prawo obywateli do dostępu do informacji publicznej, gwałcące także prawo prasowe,
4. wydał polecenie nie mające w tym momencie nic wspólnego „z realizacją swoich obowiązków”, gdyż nie należy do jego obowiązków redagowanie strony miasta Tarnowa,
5. wydał polecenie pracownikowi urzędu gminy, nie wykonującemu zadania organizacyjnego, prawnego lub innego, związanego z funkcjonowaniem rady gminy, komisji i radnych, lecz związanego z jego innymi obowiązkami, w tym przypadku z redagowaniem i nadzorem nad stroną miasta Tarnowa,
6. wydał polecenie usunięcia ze strony miasta Tarnowa uchwalonych przez Komisję Kultury… propozycji do budżetu i planu pracy oraz sprawozdania z wykonanej już przez nią pracy.
Będę wdzięczny, gdy zechcecie Państwo wydać swoją opinię na temat tego działania przewodniczącego Rady Miasta Tarnowa zarówno w kontekście art. 21 a w/w Ustawy, jak i zapisów ustaw oraz Konstytucji odnoszących się do prawa radnego do wykonywania mandatu i obywateli do dostępu do informacji publicznych.
Z poważaniem
Dr Marek Ciesielczyk - radny, tel. 601 255 849 , dr.ciesielczyk@gmail.com
Tarnów, 14 grudnia 2018
Odpowiedź Rzecznika Praw Obywatelskich:
--------------------------------------------------------------------
Oto trzy zdjęte ze strony miasta Tarnowa - na polecenie Jakuba Kwaśnego - materiały dotyczące działalności Komisji Kultury:
Tarnów, 6 grudnia 2018
3. Wnioski Komisji Kultury i Ochrony Zabytków Rady Miejskiej w Tarnowie do projektu budżetu na rok 2019
1. 25 tysięcy złotych – dla Tarnowskiego Centrum Kultury, dla Tarnowskiej Nagrody Filmowej (TNF), przygotowanie ruchomej wystawy ponad 20 plakatów Tarnowskiej Nagrody Filmowej, których autorami są wybitni polscy artyści. Wystawa byłaby prezentowana w całej Polsce i Europie oraz na Festiwalu Filmów Polskich w Los Angeles.
z działu 758, rozdziału 75818, paragrafu 4810 – REZERWA OGÓLNA
do działu 921, rozdziału 92113, paragrafu 2800 (Kultura – Dotacja celowa z budżetu dla pozostałych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych.)
2. 30 tysięcy złotych – dodatkowa dotacja dla Wydziału Komunikacji Społecznej na działania promocyjne związane z Festiwalem Filmów Polskich w Los Angeles – w ramach współpracy z nim TNF.
z działu 758, rozdziału 75818, paragrafu 4810 - REZERWA OGÓLNA
do 750 / 75075 / 4300 (Promocja jednostek samorządu terytorialnego – Zakup usług pozostałych)
3. 8 tysięcy złotych – dla Miejskiej Biblioteki Publicznej – publikacja pierwszej książki o Janie Głuszaku Dagaramie w języku polskim i angielskim równocześnie.
z działu 758, rozdziału 75818, paragrafu 4810 - REZERWA OGÓLNA
do 921 / 92116 / 2800 (Biblioteki - Docelowa dotacja z budżetu dla pozostałych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych)
4. 100 tysięcy złotych – dla Tarnowskiego Teatru - konieczne dodatkowe wyposażenie
z działu 852, rozdziału 85295, paragrafu 6050 - Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych (Brodzińskiego)
do 921 / 92106 / 6050 /lub 6220/ (Teatry – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych)
5. 100 tysięcy złotych dla TCK – na częściowe zadaszenie amfiteatru
z działu 852, rozdziału 85295, paragrafu 6050 - Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych (Brodzińskiego)
do 921 / 92113 / 6220 (Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych innych jednostek sektora finansów publicznych.)
6. 225 tysięcy złotych – dla Fundacji im. Hetmana Tarnowskiego – brakująca kwota na remont kamienicy fundacji przy Wielkie Schody 3
z działu 758, rozdziału 75818, paragrafu 4810 - REZERWA OGÓLNA lub Brodzińskiego (patrz pkt 4)
do 921 / 921120 / 2360 (ochrona zabytków – dot. celowe)
7. 60 tysięcy złotych – organizacja 4. Forum Gospodarczego Polonii Świata w Tarnowie.
z działu 758, rozdziału 75818, paragrafu 4810 - REZERWA OGÓLNA
do 750 / 75075 / 4300 (Promocja samorządu terytorialnego – Zakup usług pozostałych)
Razem
nasze poprawki do budżetu stanowią kwotę 548 tys. zł.
Wszystkie wnioski Komisji Kultury zostały uwzględnione w budżecie miasta na rok 2019 !
-----------------------------------------
Jeśli zgadzasz się z przedstawionymi niżej argumentami (polska wersja na: www.ZjednoczeniDlaTarnowa.pl ) wydrukuj
pismo, podpisz i wyślij do Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu,
OBWE w Wiedniu i Parlamentu Europejskiego. Przedstawiciele
pokrzywdzonych komitetów wyborczych złożyli już polskojęzyczną wersję
protestu do Sądu Najwyższego RP.
Warsaw – Czosnów, 21 September 2019
Court of Justice of the European Union
Rue du Fort Niedergrunewald , L - 2925 Luxembourg
Thomas Greminger - Secretary General
Organization for Security and Co-operation in Europe
Wallnerstrasse 6 , 1010 Vienna, Austria
The European Parliament
60 rue Wiertz / Wiertzstraat 60, B-1047 – Brussels
Dear Sirs,
Acting in public interest, out of concern for the good of democracy in
Poland and Europe, as national representatives or regional coordinators
of election committees registered by the National Election Commission,
candidates for the Sejm (lower chamber of the Polish parliament) or
Senate nominated by such election committees, or representatives of
social organisations, pursuant to Art. 101 of the Constitution of the
Republic of Poland, Art. 6 of the Convention for the Protection of Human
Rights and Fundamental Freedoms, and Art. 3 of Protocol 1 thereto, we
file our protest against the validity of the elections to the Sejm and
Senate of the Republic of Poland to be held on 13 October 2019 and
request that the Court of Justice of the European Union state its
position regarding this matter and an urgent intervention by the
Organization for Security and Co-operation in Europe, the European
Parliament and the Commissioner for Human Rights.
Under Art. 63 of the Constitution of the Republic of Poland (Dz. U. of
1997 No. 78, item 483, as amended) and the relevant provisions of the
Code of Administrative Procedure (Dz. U. of 1960 No. 30, item 168, as
amended), we request that the elections to the Sejm and Senate scheduled
for 13 October 2019 under the decision of the President of the Republic
of Poland ordering elections to the Sejm and Senate of the Republic of
Poland of 6 August 2019 (Dz. U. of 2019, item 1506) be annulled.
Grounds:
1. The adoption by the Sejm of the Republic of Poland of the Act of
31 July 2019 Amending the Election Code and the National Referendum Act
(Dz. U. of 2019, item 1504), which introduced significant amendments to
the Election Code within less than six months before the parliamentary
elections, is contrary to two earlier judgments of the Constitutional
Tribunal, which specify that significant amendments to the Election Code
may be made no later than half a year before the first election
activity. Because the amendments to the Election Code made on 31 July
2019 are significant (they relate to, inter alia, the manner of
resolution of electoral disputes by the Supreme Court, which adjudicates
in a panel of the entire competent chamber), in the light of the
standards set by the Constitutional Tribunal such amendments could not
have been made at that time (see e.g. opinions of constitutionalists –
Ryszard Piotrowski, PhD, or professor Marek Chmaj).
2. The appointment of the Extraordinary Control and Public Affairs
Chamber of the Supreme Court, which ascertains the validity of elections
and reviews complaints and electoral disputes, was deficient and it is
not a European court. In connection with the unlawfulness of the
chamber, in May 2019 seven judges of the Supreme Court filed an inquiry
with the Court of Justice of the European Union to determine whether the
chamber was a component of the European judiciary, see:
http://www.sn.pl/aktualnosci/SitePages/komunikaty_o_sprawach.aspx?ItemSID=278-b6b3e804-2752-4c7d-bcb4-7586782a1315&ListName=Komunikaty_o_sprawach
If the Court of Justice of the European Union confirms the unlawfulness
of the activities of the Extraordinary Control and Public Affairs
Chamber, its decisions will all the more so be unlawful, including
decisions concerning the validity of elections and electoral disputes.
See decision of the Supreme Court, file Ref. No. III CZP 25/19 of 21 May
2019.
3. In connection with item 2, i.e. the unlawfulness of the
Extraordinary Control and Public Affairs Chamber of the Supreme Court,
for which grounds were provided in the aforementioned Supreme Court’s
decision of 21 May 2019, the right under Art. 13 of the European
Convention on Human Rights was violated, i.e. the right to an effective
remedy.
4. The adopted electoral calendar, in particular the short, two-week
period (during holidays) – resulting from the decision of the President
of the Republic of Poland and the Election Code – for collection of more
than 5,000 signatures of support in an electoral area, which are
required for registration of and compiling electoral lists,
discriminated smaller citizens' committees, which do not receive
subsidies amounting to many millions of złoty, as large parties do, thus
in practice the committees were physically unable to collect such large
number of signatures in such a short period. This violates, inter alia,
Art. 3 of Protocol 1 to the Convention for the Protection of Human
Rights and Fundamental Freedoms, thus violating Art. 9 and 32 of the
Constitution of the Republic of Poland.
5. In some cases, as much as 30-50% (!) of signatures of support were
questioned by election commissions due to, among other things, adoption
by the National Election Commission of an incorrect definition of
residence address provided by a voter signing the support list for a
given committee, which was inconsistent with the definition set out in
Art. 25 of the Civil Code (Dz. U. of 1964 No. 16, item 93, as amended).
The Election Code refers to a residence address which is to be provided
by the person signing the support list, while election commissions
approved only those addresses which were consistent with the entry in
the electoral register. Out of nearly 7,000 support signatures placed
under the list of the coalition election committee Koalicja Bezpartyjni i
Samorządowcy of Warsaw, the election commission deemed invalid more
than 2,000 signatures, as a result of which the list was not registered!
In Silesia, an independent candidate to the Senate saw half (!) of his
support signatures deemed invalid. See the complaint of the coalition
election committee Koalicja Bezpartyjni i Samorządowcy filed to the
Supreme Court on 11 September 2019.
6. A violation of the Constitution of the Republic of Poland (e.g.
Art. 32 thereof), the Election Code and the Convention for the
Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms (e.g. Art. 14
thereof), consisted in unequal treatment of election committees
(discrimination of citizens’ committees) and deeming signatures invalid
for insignificant reasons (some of the them were deemed invalid due to
illegible personal details, although the personal identification number
PESEL was correct and the details of the person who placed their
signature could have been verified). See complaints of the coalition
election committee Koalicja Bezpartyjni i Samorządowcy filed to the
Supreme Court on 11 September 2019.
7. Although the Election Code guarantees the presence of a
repre